PLA D’EMERGÈNCIA
Activitat | Individual | Contrast grup | Contrast normativa i teoria | Redescripció |
Què és el pla d’emergència? | És el document que ens diu com em d’actuar en una situació d’emergència (incendi, fuita de gas,...) | Un pla d'emergència consisteix a organitzar els recursos existents davant un incident (foc,aigua,...) per tal d'assegurar la vida de les persones i minimitzar els danys.És un document que recull les actuacions que s'han de seguir amb la finalitat de reduir la improvisació. | ||
Coneixes el pla d’emergència del teu centre? | No | |||
Has participat en un simulacre? | Si | |||
En cas afirmatiu, de quin tipus? | Incendi | |||
Has tingut algun càrrec específic de responsabilitat? | No | |||
Coneixes l’escola i el seu entorn? Descriu-lo breument. | Si, l’escola està aïllada a un barri de cases unifamiliars. Situada per damunt de la Rambla que travessa el poble (a tocar de la muntanya) al costat de l’esglèsia més antiga d’aquest. | |||
Per què penses que és important conèixer l’escola i el seu entorn? | Es important saber quins perills hi ha al voltant i com actuar davant d’aquest. | |||
Quines actuacions consideres importants conèixer per a realitzar un simulacre d’evacuació? | S’ha de conèixer la senyal d’alarma, el grup classe (número d’alumnes...), com i per on em d’abandonar l’aula, on ens em de quedar, qui es l’escombra. | Situació de l'entorn, característiques de cada edifici, identificació dels riscos, plànols d'emplaçament i d'edifici i planta, mitjans de protecció contra incendis. | ||
Quines actuacions concretes consideres que has de realitzar amb els teus alumnes alhora d’un simulacre d’evacuació? | Comptar número d’alumnes, deixar tot a l’aula, fer filera, sortir ordenada i tranquil·lament de l’aula cap al lloc de reunió amb la resta de l’escola. En arribar al lloc de reunió fer recompte d’alumnes. | |||
Aspectes de millora sobre el pla d’emergència del teu centre. |
Prevenció de riscos laborals
CONDICIONS DE SEGURETAT I SALUT
CONDICIONS | Individual/parelles | Contrast grup i fonts normatives i teòriques | ||
GRUPS | Riscos | Danys | Riscos | Danys |
1. SEGURETAT | Obertura de portes i finestres cap a l’interior. Mobiliari deteriorat. Manca d’escales d’incendi Endolls massa baixos o cablejat a la vista. | Accidents en anar i tornar de la feina. Cops Danys físics (esgarrapades, talls...) Rampells, entrebancs... | Terres relliscosos Mobiliari no collat | Caigudes Pot caure a sobre |
2. HIGIENE AMBIENTAL | Manca de ventilació Excés de calor o fred Neteja de l’aula, ús de productes de neteja poc adequats | Desconfort o incomoditat Malalties | Mal funcionament de canonades Manca de llum | Pudor, malestar Problemes de visió |
3. CÀRREGA FÍSICA CÀRREGA VOCAL | Estar dempeus prolongadament Mobiliari poc adequat Entorn sorollós | Afectació musculoesquelètica Problemes en cordes vocals | Càrrega de material Manca de llum Grups nombrosos | Afectació musculoesquelètica Problemes de visió, de cordes vocals. |
4. FACTORS PSICOSOCIALS | Atenció a la diversitat Pressió famílies Alumnat perillós, problemàtic | Fatiga cognitiva Depressió, estrès | Desorganització del centre | Fatiga cognitiva, estrès |
5. FACTORS EXTRALABORALS | Malalties de familiars Transports públics Vida poc saludable Salut mental | Fatiga tant física com mental Salut deteriorada Depressió | Vida social pobre | Depressió |
La tasca és molt correcta, respon al que es demanava.
ResponEliminaEndavant!
Lourdes