divendres, 7 de gener del 2011

Seguretat i salut docent

PLA D’EMERGÈNCIA


Activitat
Individual
Contrast grup
Contrast  normativa i teoria
Redescripció
Què és el pla d’emergència?

És el document que ens diu com em d’actuar en una situació d’emergència (incendi, fuita de gas,...)


Un pla d'emergència consisteix a organitzar els recursos existents davant un incident (foc,aigua,...) per tal d'assegurar la vida de les persones i minimitzar els danys.És un document que recull les actuacions que s'han de seguir amb la finalitat de reduir la improvisació.
Coneixes el pla d’emergència del teu centre?
No



Has participat en un simulacre?
Si




En cas afirmatiu, de quin tipus?
Incendi



Has tingut algun càrrec específic  de responsabilitat?
No



Coneixes l’escola i el seu entorn?  Descriu-lo breument.



Si, l’escola està aïllada a un barri de cases unifamiliars. Situada per damunt de la Rambla que travessa el poble (a tocar de la muntanya) al costat de l’esglèsia més antiga d’aquest.



Per què penses que és important conèixer l’escola i el seu entorn?



Es important saber quins perills hi ha al voltant i com actuar davant d’aquest.



Quines actuacions consideres importants conèixer per a realitzar un simulacre d’evacuació?




S’ha de conèixer la senyal d’alarma, el grup classe (número d’alumnes...), com i per on em d’abandonar l’aula, on ens em de quedar, qui es l’escombra.


Situació de l'entorn, característiques de cada edifici, identificació dels riscos, plànols d'emplaçament i d'edifici i planta, mitjans de protecció contra incendis.



Quines actuacions concretes consideres que has de realitzar amb els teus alumnes alhora d’un simulacre d’evacuació?



Comptar número d’alumnes, deixar tot a l’aula, fer filera, sortir ordenada i tranquil·lament de l’aula cap al lloc de reunió amb la resta de l’escola. En arribar al lloc de reunió fer recompte d’alumnes.



Aspectes de millora sobre el pla d’emergència del teu centre.










Prevenció de riscos laborals

CONDICIONS DE SEGURETAT I SALUT

CONDICIONS
Individual/parelles
Contrast grup i fonts normatives i teòriques
GRUPS
Riscos
Danys
Riscos
Danys
1. SEGURETAT

Obertura de portes i finestres cap a l’interior.
Mobiliari deteriorat.
Manca d’escales d’incendi
Endolls massa baixos o cablejat a la vista.


Accidents en anar i tornar de la feina.
Cops
Danys físics (esgarrapades, talls...)
Rampells, entrebancs...
Terres relliscosos
Mobiliari no collat
Caigudes
Pot caure a sobre
2. HIGIENE     
    AMBIENTAL






Manca de ventilació
Excés de calor o fred
Neteja de l’aula, ús de productes de neteja poc adequats
Desconfort o incomoditat
Malalties

Mal funcionament de canonades
Manca de llum
Pudor, malestar
Problemes de visió

3. CÀRREGA FÍSICA
    CÀRREGA VOCAL





Estar dempeus prolongadament
Mobiliari poc adequat
Entorn sorollós


Afectació musculoesquelètica

Problemes en cordes vocals

Càrrega de material
Manca de llum
Grups nombrosos
Afectació musculoesquelètica
Problemes de visió, de cordes vocals.
4. FACTORS
   PSICOSOCIALS







Atenció a la diversitat
Pressió famílies
Alumnat perillós, problemàtic
Fatiga cognitiva
Depressió, estrès
Desorganització del centre
Fatiga cognitiva, estrès
5. FACTORS
    EXTRALABORALS
  






Malalties de familiars
Transports públics
Vida poc saludable
Salut mental

Fatiga tant física com mental
Salut deteriorada
Depressió
Vida social pobre
Depressió




1 comentari: